آیا تاکنون با برگشت موهای زائد بعد از جلسات لیزر مواجه شده اید؟ برگشت موهای زائد بعد از لیزر می تواند ناامیدکننده به نظر برسد. به ویژه به این خاطر که لیزر به عنوان یک راه حل دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد شناخته می شود.

با این حال همیشه احتمال برگشت موهای زائد وجود ندارد. به خصوص اگر نکات مهم برای جلوگیری از رشد مجدد آنها را رعایت کنید.در ادامه به اصلی ترین دلایل برگشت موهای زائد بعد از لیزر و راه های جلوگیری از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

قبل از اینکه بخواهیم در مورد برگشت موهای زائد بعد از لیزر صحبت کنیم، لازم است کمی در مورد نحوه رشد موهای زائد و نحوه عملکرد لیزر و روش های مختلف از بین بردن موهای زائد توضیح دهیم.

همه ی موها به یکباره رشد نمی‌ کنند و رشد مو دارای سه فازآناژن، کاتاژن و تلوژن است. فاز اول یا آناژن مرحله فعال رشد مو است. کاتاژن مرحله میانی یا فاز انتقالی است که حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد. در این مرحله موها به رشد خود ادامه می دهند. در نهایت، مرحله تلوژن وجود دارد که در این مرحله فولیکول مو غیرفعال شده و موها شروع به ریزش می کنند.

نحوه از بین بردن موهای زائد به چه شکل است؟

برای اینکه لیزردرمانی به طور موثری عمل کند، موها باید در فاز فعال باشند. به این ترتیب برگشت موهای زائد بعد از لیزر ممکن است به این دلیل باشد که در زمان لیزر، موها در مرحله ی کاتاژن یا تلوژن بوده اند.

به همین دلیل است که بهترین مراکز لیزر مو در اصفهان و شهرهای دیگر همیشه یک دوره درمانی را برای لیزر موهای زائد توصیه می کنند. زیرا این کار تعداد موهایی را که در مرحله فعال هدف قرار می گیرند افزایش می دهد.

رشد موهای زائد بعد از لیزر چگونه خواهد بود؟

لیزر موهای زائد از رشد موهای جدید برای مدت طولانی جلوگیری می کند. با این حال، موهایی که ممکن است دوباره رشد کنند هیچ شباهتی به موهای قبل از لیزر شما ندارند. این موهای جدید بسیار کم رنگ تر، نازک تر و ریزتر خواهند بود. همچنین شما برگشت موهای زائد بعد از لیزر را فقط در نواحی بسیار کمتری مشاهده خواهید کرد.

به همین دلیل است که لیزر موهای زائد هنوز هم بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد شناخته می شود و برای شما چیزی جز پوستی صاف و بدون مو باقی نمی گذارد. توصیه می کنیم برای ماندگاری بیشتر نتایج لیزر حتما جلسات لیزر را تکمیل کنید و در طول درمان نیز به توصیه های اپراتور لیزر خود به خوبی عمل کنید.

رشد موهای زائد بعد از لیزر چگونه خواهد بود؟

تعداد دقیق جلسات به  نوع پوست، محل انجام لیزر موهای زائد و میزان ضخامت مو در آن ناحیه بستگی دارد. همچنین از آنجایی که هرکسی الگوی رشد موی منحصر به فردی دارد بنابراین ویژگی های پوست و موی شما بر روی نحوه رشد موهای زائد بعد از لیزر اثر می گذارد.

به طور متوسط افراد باید بین ۲ تا ۸ جلسه ی لیزر را به صورت متوالی و با فواصل زمانی مشخص بگذرانند تا موهای زائد آنها به طور کامل از بین برود. اگر نگران برگشت موهای زائد بعد از لیزر هستید حتما این مسئله را با مرکز لیزر مو در اصفهان در میان بگذارید تا بهترین روش و مناسب ترین طول درمان برای شما در نظر گرفته شود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از برگشت موهای زائد که باید بدانید !

برگشت موهای زائد بعد از لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله نوع موهایی که دوباره رشد می کنند و همینطور مهارت فردی که موها را از بین می برد. در اینجا به دلایل اصلی برگشت موهای زائد و راه حل های جلوگیری از آن اشاره می کنیم:

لیزر موهای زائد یکی از روش های محبوب برای از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت است. دستگاه لیزر با از بین بردن فولیکول مو جلوی رشد مجدد آن را می گیرد.

لیزر موهای زائد فقط زمانی که فولیکول مو به طور کامل از بین برود نتایج دائمی خواهد داشت. بنابراین اگر فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد، مو در نهایت دوباره رشد کرده و امکان برگشت موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد.

رنگدانه های پوست شما نقش کلیدی در اثربخشی کلی لیزر برای از بین بردن موهای  زائد دارد.حذف موهای زائد با دستگاه لیزر در افرادی که رنگ پوست روشن و موهای تیره تری دارند نتیجه سریع تری دارد. زیرا کنتراست رنگدانه باعث می شود لیزر موها را هدف قرار دهد، به داخل فولیکول حرکت کرده و فولیکول را از بین ببرد.

در مقابل افرادی که موهای روشن تری دارند احتمالا به طول درمان بیشتری نسبت به دیگران نیاز خواهند داشت.

اختلالات هورمونی یکی از دلایل مهم برگشت موهای زائد بعد از لیزر است. زیرا برخی از هورمون ها می توانند باعث تحریک مجدد فولیکول ها و رشد مجدد آنها شوند. به طور مثال در زمان بارداری هورمون های بارداری، باعث می شود تا روند ریزش مو به کندی طی شود. همچنین به دلیل بالا رفتن سطح ملانین امکان رشد موهای جدید و حتی ضخیم تر شدن آنها وجود دارد.

البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که معمولا سه تا شش ماه بعد از بارداری، سطح هورمون ها دوباره به حالت طبیعی خود باز می گردند و موهای زائد می ریزند.

معمولا لیزر در دوران بارداری توصیه نمی شود. بنابراین اگر قبل از باردار شدن برای لیزر اقدام کرده اید و در دوران بارداری شاهد رویش مجدد موهای زائد خود هستید بهتر است تا بعد از دوران بارداری برای لیزر صبر کنید.

برای از بین بردن دائمی موهای زائد، اپراتور لیزر مو باید بداند که چگونه موها را هدف قرار دهد. همینطور باید بتواند نوع مناسب لیزر را به خوبی انتخاب کند. به عنوان مثال لیزر با طول موج های طولانی تر روی پوست های تیره بهترین عملکرد را دارد.

کم تجربه بودن اپراتور لیزر مو یکی از دلایل برگشت موها زائد

 اگر به دنبال یک مرکز لیزر در اصفهان با جدیدترین متدها و دستگاه های لیزر هستید، کلینیک دکتر جواهر را به شما پیشنهاد می کنیم.

چطور از بازگشت موهای زائد بعد از لیزر جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ظاهر شدن مجدد موهای ناخواسته حتما این نکات را رعایت کنید:

اگر در فاصله بین دو جلسه ی لیزر، اقدام به کندن یا تراشیدن موهای زائد خود  کنید، این کار باعث رشد سریعتر موهای ناخواسته خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از شیو کردن موهای زائد در بین جلسات درمان اجتناب کنید.

اصلاح قبل از جلسه لیزر، به برداشتن لایه بالایی پوست کمک می کند. این کار هدف قرار دادن فولیکول های مو را آسان تر می کند. اصلاح همچنین به اطمینان از موثرتر بودن لیزر درمانی کمک می کند. بهترین زمان برای شیو کردن در روز قبل از جلسه ی لیزر است. برای این کار باید از یک تیغ اصلاح تمیز و نو و آب ولرم  یا خنک استفاده کنید.

اگر قرار است موهای زائد صورت خود را لیزر کنید برای تاثیرگذاری بیشتر، صورت شما باید عاری از هر گونه کرم و لوازم آرایشی باشد.

اگر دوره درمانی که توسط پزشک برای شما تعیین شده، به طور کامل طی نشود، اثربخشی این روش در از بین بردن موهای زائد کاهش می یابد. بنابراین حتما به تعداد جلسات لیزر و فواصل تعیین شده بین هر جلسه دقت کنید.

در صورت مراجعه به مراکز معتبر لیزر مو می توانید برای مدت بسیار طولانی تری از شر موهای زائد خود خلاص شوید.این مراکز از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر مانند دستگاه لیزر الکساندرایت و با تجربه ترین اپراتورها جهت کسب رضایت بیشتر مراجعه کنندگان خود استفاده می کنند.

بعد از هر جلسه ی لیزر درمانی طبق نظر اپراتور لیزر از یک لوسیون مرطوب کننده ی مناسب استفاده کنید. استفاده منظم از مرطوب کننده به کاهش رشد موها کمک کرده و پوست شما را صاف و انعطاف پذیر نگه می دارد.

سوالات متداول

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

یکی از سوالات رایج مراجعه کنندگان لیزر مو در خصوص علت جوش بعد از لیزر موهای زائد است.علت جوش بعد از لیزر موهای زائد در واقع به خاطر باز شدن منافذ پوستی در اثر گرمی ناشی از اشعه لیزر است. هنگامی که منافذ پوستی باز می شوند نسبت به عفونت های پوستی حساس تر شده و اگر باکتری آکنه در آن ها نفوذ کند احتمال بروز جوش و آکنه وجود دارد.

 لیزر مو نتیجه دائمی دارد یا موقت است؟

لیزر مو نتایج طولانی مدت و در برخی نواحی بدن نیز نتایج دائمی دارد. در صورت رویش مجدد موهای زائد نیز، این موها معمولا بسیار کمتر، نازک و ضعیف شده هستند و خیلی راحت تر از بین می روند.

 آیا لیزر در دوران بارداری امکان پذیر است؟

گاهی اوقات خانم ها بعد از اینکه باردار می شوند به دلیل تغییرات هورمونی مجددا شاهد برگشت موهای زائد بعد از لیزر هستند. به همین دلیل ممکن است به فکر لیزر در دوران بارداری بیفتند که معمولا توسط پزشکان توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *