معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت و بررسی ویژگی های آن

دستگاه لیزر الکساندرایت از جمله با کیفیت ترین و محبوب ترین دستگاه های لیزر است که در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه استفاده از لیزر در کلینیک های زیبایی بسیار رایج است و در زمینه های مختلف کاربرد دارد، لیزر مو های زائد یکی از روش های دائمی از بین بردن مو های زائد است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دستگاه لیزر مو های زائد بپردازیم و با بهترین نوع آن آشنا شویم، علاوه بر آن به معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت، به همراه کاربرد های آن می پردازیم، در ادامه نیز به مزایای این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های لیزر اشاره خواهیم کرد، در پایان نیز به نکاتی در رابطه با قیمت دستگاه لیزر مو های زائد می پردازیم، از این رو توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دستگاه لیزر مو های زائد با ما همراه باشید.

بهترین دستگاه لیزر مو های زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت را می توان از جمله بهترین دستگاه های مورد استفاده در لیزر مو های زائد دانست، بهترین دستگاه لیزر مو های زائد دارای ویژگی هایی است که آن را متمایز می سازد، از جمله این موارد می توان به ایمنی آن اشاره کرد، به طوری که عوارض جانبی لیزر مانند سوختگی و درد را به حداقل برساند.

از دیگر نکات در این زمینه باید به کاربرد های متنوع بهترین دستگاه لیزر اشاره کرد، به عبارتی بتوان از آن در انواع خدمات زیبایی و درمانی بهره مند گشت، علاوه بر این بهترین دستگاه لیزر می بایست برای همه نقاط بدن کاربرد داشته باشد.

لازم به ذکر است امروزه بسیاری از کلینیک های زیبایی مجهز در شهر های مختلف کشور از دستگاه لیزر الکساندرایت برای ارائه خدمات زیبایی به مخاطبین استفاده می کنند.

بهترین دستگاه موجود در کلینیک های لیزر

کلینیک دکتر جواهر از جمله کلینیک های زیبایی مجهز و با کادری حرفه ای محسوب می گردد و در زمینه ارائه انواع خدمات زیبایی مشغول به فعالیت است، باید یادآور شویم در کلینیک دکتر جواهر از بهترین دستگاه لیزر مو های زائد برای ارائه خدمات به زیباجویان محترم استفاده می شود، شما می توانید برای دریافت مشاوره با این مرکز تماس حاصل نمایید.

انواع دستگاه لیزر مو های زائد

امروزه از انواع مختلفی از دستگاه های لیزر در کلینیک های زیبایی به منظور از بین بردن مو های زائد استفاده می گردد، در این بخش به انواع دستگاه لیزر مو های زائد که بیشترین استفاده را دارند اشاره خواهیم کرد.

دستگاه آن دی یاگ Nd-YAG Laser یکی از انواع این دستگاه ها می باشد، طول موج این دستگاه 1064 نانومتر است، لازم به ذکر است درد این نوع لیزر معمولاً از سایر دستگاه ها بیشتر است، سوختگی و قرمزی و ورم از عوارض آن می باشد که ممکن است در برخی از افراد دیده شود.

لیزر دایوند Diode Laser از دیگر انواع این دستگاه ها می باشد، لازم به ذکر است طول موج این دستگاه 800 تا 810 نانومتر است و عمق نفوذ کم تری نسبت به نوع ان دی یاگ دارد.

یک دیگر از انواع این تجهیزات دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser می باشد، این دستگاه در بسیاری از کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و کارآیی بالای آن سبب افزایش محبوبیت آن گشته است، گفتنی است طول موج دستگاه الکساندرایت 755 نانومتر است، در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت

همان طور که اشاره شد دستگاه لیزر الکساندرایت از پرکاربرد ترین و محبوب ترین انواع لیزر محسوب می گردد، جالب است بدانید در این نوع دستگاه ها از نوعی کریستال خاص استفاده می شود که شبیه به یاقوت می باشد، کارکرد این دستگاه به این صورت است که با گرم کردن فولیکول مو آن را از بین برده در حذف مو های زائد بسیار موثر است.

طول موج این دستگاه لیزر که 755 نانومتر می باشد در محدود طول موج مادون قرمز است، دستگاه الکساندرایت دارای کاربرد های گسترده ای در کلینیک های زیبایی می باشد، لازمه به ذکر است امروزه انواع مختلفی از این دستگاه تولید گشته است، به طوری که می توان از انواع دارای خنک کننده برای تیپ های پوستی تیره تر نیز بهره مند شد.

با توجه به این که این نوع پوست ها احتمال عوارض سوختگی بیشتری دارند می بایست در انتخاب نوع دستگاه لیزر دقت لازم را داشت، باید یادآور شویم با توجه به این که پوشش دهی این دستگاه بالا است، سرعت کار را بالا می برد، طول موج و انرژی این دستگاه قابل تنظیم است، با استفاده از آن می توانید طی جلسات کم تر نسبت سایر دستگاه ها، به نتیجه مطلوب دست یابید.

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت کاربرد های زیادی دارد، از جمله این موارد می توان به حذف مو های زائد اشاره کرد، علاوه بر آن از این دستگاه در موارد دیگر زیبایی و درمانی استفاده می شود برای مثال برای درمان واریس می تواند کارآمد باشد.

همچنین در پاکسازی پوست نیز از آن استفاده می شود، از کاربرد های دیگر لیزر در جوانسازی پوست است، این دستگاه لیزر نیز برای جوانسازی و افزایش طراوت پوست کاربرد دارد، علاوه بر موارد فوق در افرادی که دچار لک های پوستی هستند نیز می توان از این دستگاه استفاده نمود.

بهبود لک های پوستی و پاک کردن تتو از کارآیی های این دستگاه محسوب می گردد، بهبود تغییرات رنگ پوست که ممکن است در اثر عوامل مختلفی رخ دهد نیز از دیگر مواردی است که می تواند تحت درمان قرار گیرد.

همان طور که اشاره شد، کاربرد های بسیار متنوع و گسترده ای برای این نوع دستگاه وجود دارد که سبب می گردد نیاز های هر کلینیک زیبایی را بر طرف نموده و طیف گسترده ای از خدمات را به زیبا جویان ارائه خواهد داد.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت انواع گوناگونی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، یکی از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت لیزر آریون است، از مزایای این دستگاه اسکنر بزرگ آن است که سبب پوشش دهی بالا و افزایش سرعت کار با آن می گردد، از مشخصه های این دستگاه پالس های کوتاه و سریع است.

یکی دیگر از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت لیزر آلما است، روش کارکرد این دستگاه نیز استفاده از پالس های کوتاه و سریع است، از مزایای آن می توان به نداشتن عوارضی مانند درد و سوختگی اشاره کرد، با توجه به این که به خنک کننده مجهز است در انواع پوست ها نیز کاربرد دارد، لیزر کوترا نیز از انواع دیگر این دستگاه است که برای خانم ها و آقایان کارایی دارد و دارای خنک کننده نیز می باشد، با استفاده از این دستگاه می توان اختلالات عروقی را نیز درمان نمود.

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت

از مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت می توان به گستردگی کاربرد آن اشاره کرد، به طوری که برای انواع تیپ های پوستی شامل تیپ 1 تا 6 مناسب بوده و کارآیی بالایی دارد، به عبارتی با استفاده از آن می توان به همه مخاطبین خدمات ارائه داد، علاوه بر این، این دستگاه از نوع لیزر های شاتی می باشد.

لیزر های شاتی به دلیل این که با پوست بدن تماس پیدا نمی کند و با فاصله استفاده می شود ایمن تر هستند در حالی که در مقابل لیزر های رولی می بایست در حین استفاده با پوست تماس داشته باشند.

از دیگر مزایای این دستگاه باید به عدم نیاز به استفاده از ژل در حین لیزر اشاره کرد، در بسیاری از دستگاه های مورد استفاده در این زمینه نیاز به استفاده از ژل برای پیشگیری از آسیب و سوختگی پوست می باشد، ولی از مزایای این دستگاه این است که دارای خنک کننده قوی است و از این رو نیازی به استفاده از ژل نمی باشد.

سرعت بالای دستگاه لیزر الکساندرایت سبب بازدهی بالای آن گشته و تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب را کاهش می دهد، لازم به ذکر است این دستگاه دارای تاییدیه FDA نیز می باشد.

قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت

در رابطه با قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت، با توجه به وجود برند های متفاوت نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را ذکر کرد، پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت دستگاه لیزر مو های زائد نقش دارد.

یکی از این پارامتر ها همان طور که اشاره شد برند دستگاه می باشد، به طوری که تولید کنندگان مختلفی از کشور های مختلف مانند آمریکا، ایتالیا، کره، چین و غیره در این زمینه فعال هستند، در این بین کمپانی کندلا که در آمریکا واقع شده است یکی از محبوب ترین دستگاه  ها را تولید می کنند.

قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت برند کندلا بسته به سال ساخت آن متفاوت است ولی در کل از برند های گران محسوب می شود، امروزه برند های چینی مشابه این دستگاه نیز با قیمت پایین تر وجود دارد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی دستگاه لیزر الکساندرایت پرداختیم و ضمن معرفی کلی آن، با کاربرد های آن در کلینیک های زیبایی آشنا شدیم، همان طور که اشاره شد از رایج ترین استفاده آن، از بین بردن مو های زائد است.

مزایای زیادی برای این دستگاه بیان شد، همان طور که اشاره شد، سرعت بالای آن، ایمنی این دستگاه، کاربرد های زیاد و گسترده از جمله مزایای آن است، علاوه بر این به انواع مختلف دستگاه لیزر الکساندرایت نیز اشاره شد و دریافتیم با توجه به وجود خنک کننده در آن نیازی به استفاده از ژل نمی باشد.

5/5 - (2 امتیاز)