یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای لیزر موهای زائد باید بدان توجه داشت، بهترین سن برای لیزر موهای زائد است. شاید شما جوانی باشید که از تراشیدن موی زائد بدن خود خوشتان نمی‌ آید. یا ورزشکاری باشید که موی موجود در سطح بدن به هنگام ورزش کردن باعث اذیت شدن شما می‌شود. در تمامی این وارد یک راه بیشتر پیش روی خود ندارید. این که موی زائد خود را لیزر کنید.

بسیاری از افرادی که قصد لیزر کردن دارند، نگران برگشت موهای زاید پس از لیزر هستند. نگران نباشید چرا که اگر بهترین سن برای لیزر موهای زائد را انتخاب کنید، نتایج خوبی را دریافت خواهید کرد. با این حال اگر دل نگرانی دارید و می‌خواهید در سنی مناسب نسبت به لیزر کردن بدن خود اقدام کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

برای لیزر مو از چه سنی می‌توان شروع کرد؟

برای لیزر مو از چه سنی می‌توان شروع کرد؟

روش لیزر یک روش کاملا ایمن و تضمینی برای از بین بردن موی زائد در قسمت‌ های مختلف بدن است. با توجه به این امر، متقاضیان این روش بیشتر از قبل شده‌اند. پزشکان معتقدند که لیزر کردن برای تمامی سنین مناسب است. تنها شرطی که در این زمینه ممکن است مهم واقع شود، انتخاب بهترین سن برای لیزر موهای زائد است و این سن هم ۱۸ سالگی است. دخترها، پسرها، نوجوانان، جوانان و خانم‌ها و آقایان می‌توانند از این روش برای رفع موی زائد خود استفاده کنند.

برخی از مراکز معتبری که به لیزر کردن موی بدن افراد می‌ پردازند، تنها متقاضیانی را می‌ پذیرند که سن ۱۸ سال به بالا دارند. برخی دیگر نوجوانان را لیزر می‌ کنند به شرطی که این افراد رضایت نامه‌ای را از والدین خود گرفته باشند. شاید برخی از والدین نگران سلامت جسمانی فرزندان خود باشند و این اجازه را به آن‌ها ندهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنند که فرزندان از روش‌های سنتی استفاده کنند.

باید توجه داشت که لیزر روشی کاملا مطمئن است که نسبت به روش‌های سنتی برتری دارد. شما باید پزشک ماهری را برای استفاده از خدمات لیزر انتخاب کنید تا شاهد برگشتن ‌موهای زائد پس از لیزر نباشید.

آیا خانم‌ های مسن‌ تر از خدمات لیزر می‌ توانند استفاده کنند؟

خوشبختانه هیچ ‌نوع محدودیتی برای حداکثر سنی که می‌ تواند از لیزر موهای زائد استفاده کند، در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل افراد حتی در سنین بالا و در دوران پیری می‌توانند از خدمات لیزر استفاده کنند و موهای زائد بدن خود را از بین ببرند. به احتمال زیاد خانم‌ ها و آقایانی که از ۶۰ سالگی عبور می‌کنند، دارای بدنی پر از موهای تیره و ضخیم باشند. این نوع از موها بیشتر در ناحیه صورت نمایان می‌شوند و ظاهر یک فرد را ناخوشایند می‌کنند.

از سوی دیگر استفاده از موچین و سایر روش‌های سنتی برای از بین بردن موی زائد نقاط مختلف بدن چندان موثر نیست. به همین دلیل افراد مسن نیز از خدمات لیزر برای داشتن پوستی صاف استفاده می‌نمایند. این روش می‌تواند برای مدتی طولانی تمامی موهای زائد بدن خانم را از بین ببرد و اعتماد به نفسی مجدد را به این افراد هدیه کند. افزون بر آن خطرات این روش نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موی زائد بدن کمتر است و هزینه آن هم به صرفه‌تر است. برگشتن ‌موهای زائد پس از لیزر در این افراد کمتر از سایر افراد است.

لیزر برای نوجوانان به چه صورت است؟

لیزر برای نوجوانان به چه صورت است؟

یکی از تاثیر گذارترین و به روز‌ترین روش‌ هایی که برای از بین بردن موی زائد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد لیزر کردن است. بهترین سن برای لیزر موهای زائد اگرچه ۱۸ سالگی تا سن پیری است اما برخی از نوجوانان نیز خواهان استفاده از خدمات لیزری هستند. پزشکان برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۳ سال که موی زائد بدن آن‌ها به تازگی وارد مرحله رشد شده است، این روش را مناسب نمی‌دانند.

چنانچه یک نوجوان ۱۶ سال سن داشته باشد و بخواهد لیزر کند، باید ابتدا با یک پزشک متخصص در مورد بهترین سن برای لیزر موهای زائد مشورت نماید. در نهایت اگر از سوی پزشک تایید شد روش را انجام دهد.

بیشتر متخصصان به دلیل عدم پایداری هورمون‌ هایی که در دوران نوجوانی در بدن به وجود می‌ آیند، توصیه می‌کنند که نوجوانان لیزر کردن را از سنین بالا شروع کنند. دختران نیز باید این روش را به دوران پس از آغاز قاعدگی موکول نمایند. در غیر این صورت امکان برگشتن ‌موهای زائد پس از لیزر وجود دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این روش هیچ خطری را برای بدن نوجوان ایجاد نمی‌کند. در واقع والدین به این دلیل با لیزر شدن بدن نوجوانان مخالف هستند که عدم تعادل هورمون‌ها در آن‌ها صورت می‌گیرد. پس قبل از هر کاری با یک پزشک ماهر مثل پزشکان کلینیک دکتر جواهر مشورت کنید.

حداقل سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد چه سنی است؟

به طور کلی در هر سنی که لیزر انجام شود، امکان برگشت این موها وجود دارد. به همین دلیل است که باید به حداقل سن که همان ۱۳ سال است، توجه داشته باشید. در این سنین هورمون‌ها مدام تغییر پیدا می‌کنند و بدن سوخت‌ و سازهای مختلفی را تجربه می‌کند. پس لیزر هم چندان اثر گذاری نخواهد داشت. لیزر موهای زائد در اصفهان و سایر نقاط کشور ما با استفاده از دستگاه‌های مخصوص که انواع مختلفی دارند، انجام می‌شود.

به توصیه پزشکان ماهر در این زمینه لیزر در دوران بارداری ممنوعیت دارد چرا که اشعه‌های آن می‌توانند به جنین آسیب برسانند. اگر قرار باشد یک نوجوان لیزر کند و تاثیری در بدن خود نبیند، چه بهتر که زمان لیزر کردن بدن خود را به چند وقت دیگر موکول نماید.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه زمانی است؟

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه زمانی است؟

شما قادر هستید که از سن ۱۴ سالگی به بعد موهای بدن خود را لیزر کنید. اما بهتر است منتظر بمانید تا ۱۹ سالتان بشود و هورمون‌ های بدن شما تثبیت شوند. البته باید توجه داشت که قبل از سفید شدن موهای بدن باید آن‌ها را لیزر کنید. موهای که در نقاط مختلف بدن رشد می‌کنند، بسیار سفت و سخت هستند. بنابراین برای افرادی که به دنبال زیبا کردن کردن پوست خود هستند، لیزر روشی مناسب نیست. پس قبل از این که رنگدانه‌های مو از بین بروند، آن را لیزر کنید. البته فراموش نکنید لیزر در دوران بارداری امکان پذیر نخواهد بود.

دلایل استفاده از لیزر موهای زائد

دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌ شوند از لیزر موهای زائد به طور گسترد استفاده شود. روش لیزر یک روش قابل اعتماد و به صرفه است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. در این روش نیازی نیست که فرد هزینه‌های زیادی را صرف  از بین بردن موی زائد بدن خود کند. بلکه با هزینه‌های به صرفه می‌توانید این موها را از بین ببرد. جالب است بدانید که به کمک این روش تنها موی روی پوست از بین نمی‌رود بلکه اشعه‌های لیزر موی زیر پوست را ضعیف کرده و آن را نیز از میان بر می‌دارند.

روش لیزر نوعی روش موثر و سالم برای از بین بردن موی زائد در بدن است که در آن از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود. البته شما باید به مراکز معتبری همچون کلینیک دکتر جواهر مراجعه کنید تا روند لیزر موهای زائد خود را به خوبی پیش ببرید. همچنین باید بهترین سن برای لیزر موهای زائد تا از فواید این روش درمان بهره مند کردید. دیگر فوایدی که در پی استفاده از لیزر به وجود می‌آیند، عبارتند از:

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

اگرچه لیزر کردن فواید زیادی دارد اما باید به عوارض آن نیز توجه داشت. حتی اگر در بهترین سن برای لیزر موهای زائد بدن خود اقدام‌ کرده باشید! به طور کلی عوارضی همچون تاول در ناحیه درمانی، زخم، اسکار، تیرگی، تورم، آکنه و حساسیت و عفونت در پوست خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل افراد باید به نکات مراقبتی پس از لیز کردن توجه داشته باشند. شما نباید در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید.

اشعه‌های نور خورشید ممکن است به پوست آسیب دیده نفوذ کنند و تاثیر لیزر در آن را از بین ببرند. اگر شما بتوانید بهترین پزشک را برای انجام لیزر بیابید، قطعا نتایج خوبی دریافت خواهید کرد. در کنار این که میزان عوارض به وجود آمده کمتر می‌شوند.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد بهترین سن برای لیزر موهای زائد با شما صحبت کردیم. در این روش درمان با استفاده از اشعه‌ های لیزری می‌توان موی زائد در بدن افراد را از بین برد. افراد زیر ۱۳ سال و افرادی که هنوز دوران بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند، نباید از لیزر استفاده کنند. بهترین سن لیزر موهای زائد در اصفهان و دیگر نقاط سن پس از بلوغ است. در این سن هورمون‌ها تثبیت شد و رشد مو را متوقف خواهند کرد. شما باید از پزشکان ماهری مثل دکتر جواهر پورمحمد برای انجام لیزر کمک بگیرید تا شاهد برگشت موهای زائد پس از لیزر نباشید.

سوالات متداول

افراد زیر ۱۸ سال چگونه می‌توانند از لیزر استفاده کنند؟

افرادی که زیر ۱۸ سال و بالای ۲۴ سال سن دارند، با چند شرط خاص می‌توانند از لیزر استفاده کنند. این افراد باید با پزشک در مورد صلاحیت خود مشورت داشته باشند و رضایت نامه والدین هم داشته باشند. در غیر این صورت قادر به لیزر کردن موی زائد بدن خود نخواهند بود. پس بهتر است در بهترین سن برای لیزر موهای زائد اقدام کنند.

آیا لیزر در پیری هم تاثیر گذار است؟

بله، شما می‌توانید در سنین بالای ۶۰ سال نیز از لیزر استفاده کنید و از تاثیرات فوق العاده آن لذت ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *