با گذشت زمان، لایه‌های بیرونی پوست شروع به ساییدگی و پارگی ناشی از افزایش سن، آسیب و عوامل محیطی مانند چین و چروک، لکه‌های پیری و تغییرات رنگ می‌کنند. حتی اگر نگران لکه‌های ناشی از افزایش سن و چین و چروک‌ها باشید یا رنگدانه‌های ناهموار و آکنه برروی صورت، درمان‌های جوان‌کننده پوست می‌توانند بازسازی سلولی را تقویت کنند یا برای داشتن پوستی سالم‌، شاداب و صاف تلاش نمایند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک دکتر جواهر و با استفاده از روش های جوانسازی پوست تمامی این مشکلات را حل کنید.

سه نوع اصلی درمان جوانسازی پوست وجود دارد. کم تهاجمی‌ترین درمان‌های پوستی، سلول‌های مرده یا خسته را از لایه بالایی پوست حذف می‌کند و پوست را تشویق می‌کند تا فرآیند بازسازی سلولی را برای پوست سالم‌تر انجام دهد. این درمان‌ها شامل لایه‌برداری پوست، HydraFacial و میکرونیدلینگ است. نوع دوم مانند تزریق‌های ضد پیری کم تهاجمی است. درمان‌های تزریقی باعث می‌شود که پوست حجیم‌تر و پرتر به نظر برسد، همچنین چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند و شلی بافت پوست را بهبود می‌بخشند.

درمان‌های تهاجمی‌تر، مانند لایه‌برداری با لیزر، به زمان بیشتری نیاز دارند. در این مقاله به اطلاعاتی در خصوص جوانسازی و بازسازی دوباره پوست اشاره خواهد شد.

معرفی جدیدترین متد جوانسازی صورت

معرفی جدیدترین متد جوانسازی صورت

آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می‌توانند در ایجاد ناهنجاری‌های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن نقش داشته باشند. این موارد به صورت بی نظمی‌های بافتی مانند چین و چروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگدانه مانند کک و مک، لکه‌های خورشیدی یا رگ‌های خونی قابل مشاهده است.

علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ خود را از دست بدهد، حالت شل به خود بگیرد و درخشش سلامت پوست را که معمولا در میان جوان‌تر‌ها مشهود است، از دست بدهد. لایه‌برداری با لیزر، لایه برداری شیمیایی و محصولات تزریقی می‌تواند ظاهر خطوط و چین و چروک‌های کل صورت یا مواردی را که در نواحی خاصی از صورت ایجاد می‌شود را بهبود بخشد.

عوامل تاثیر گذار بر پیر شدن پوست چیست؟

عوامل تاثیر گذار بر پیر شدن پوست چیست؟

تغییرات پوستی یکی از بارزترین علائم پیری است. به تعریفی دیگر، یکی از نشانه‌های افزایش سن چین و چروک و افتادگی پوست می‌باشد. پیری پوستی به عوامل محیطی، ترکیب ژنتیکی، تغذیه و عوامل دیگر مربوط می‌شود. با این حال، بزرگترین عامل برای پیری پوست قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

می‌توانید با مقایسه مناطقی از بدن خود که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند با مناطقی که از نور خورشید محافظت می‌شوند، متوجه این تفاوت شوید. اختلالات پوستی در میان افراد مسن به قدری رایج است که تشخیص تغییرات طبیعی از اختلالات اغلب دشوار است. بیش از 90 درصد افراد مسن دارای نوعی اختلال پوستی هستند.

بیماری‌های رگ‌های خونی، دیابت، بیماری قلبی، بیماری کبد، کمبودهای تغذیه‌ای، چاقی، واکنش‌ به داروها و استرس از دیگر عوامل تاثیر گذار بر پیری پوست است. همچنین نور خورشید می تواند باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی (الاستوز)، رشد غیر سرطانی پوست (کراتوآکانتوما)، تغییرات رنگدانه مانند لکه‌های کبدی و ضخیم شدن پوست شود.

بهترین روش های داشتن پوستی شاداب و جوان

بهترین روش های داشتن پوستی شاداب و جوان

از آن‌ جایی که بیشتر تغییرات پوستی مربوط به قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، پیشگیری، یک فرآیند مادام العمر است. ممکن است یکی از سوالات افراد در خصوص مراقبت‌های پوستی این باشد که اسکراب صورت چیست؟ اسکراب صورت که فرآیند موثر در حذف سلول‌های مرده پوست است.

همچنین در پاسخ به اسکراب صورت چیست؟ می‌توان گفت که این یک فرآیند ساده اما کاملا مناسب برای حفط سلامت پوست است و نقش بسیاری در جلوگیری از پیری پوست دارد. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی، حفاظت از پوست، در برابر آفتاب سوختگی است. در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب با کیفیت خوب استفاده کنید. کم آبی خطر آسیب پوست را افزایش می‌دهد. گاهی اوقات کمبودهای غذایی جزئی می‌تواند باعث بثورات پوستی، ضایعات پوستی و سایر تغییرات پوستی حتی در زمانی که علائم دیگری نداشته باشید شود. با لوسیون‌ و سایر مرطوب کننده‌ها پوست را مرطوب نگه دارید.

از صابون‌هایی که به شدت خشک کننده هستند یا معطر می‌باشند، استفاده نکنید. یکی دیگر از نکات کلیدی برای داشتن پوستی جوان تر، آبرسانی است. شما باید روزانه 8 لیوان آب تصفیه شده مصرف کنید تا پوستتان درخشان بماند. ورزش و رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند پیری شما را در سطح سلولی نزدیک به 10 سال کند نماید.

هایفوتراپی و نقش آن در جوانسازی پوست

هایفوتراپی و نقش آن در جوانسازی پوست

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش مشکلات پوستی به عنوان یکی از روش‌های موثر در جوانسازی پوست، کاهش سطح کلی استرس است. وقتی استرس دارید، سیستم عصبی شما وارد عمل می‌شود و واکنش بدن را تحریک می‌کند.

به کمک هایفوتراپی برای مشکلات پوستی، این فرصت ایجاد می‌شود که محرک‌های اصلی را هدف قرار دهید و دریابید که چگونه بر اختلالات پوستی خود غلبه کنید. در هایفو‌تراپی از امواج اولتراسوند استفاده می‌شود و یک گزینه مناسب برای جایگزینی با جراحی لیفت صورت است.

امواج اولتراسوند به کلاژن سازی پوست کمک نموده و باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. همچنین از این روش ‌های جوانسازی پوست به عنوان راهکاری بدون تهاجم و درد یاد می‌شود. یکی از شایع ترین تفاوت بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس در میزان خطرات تزریق است‌.

لیزر فرکشنال چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

لیزر فرکشنال چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

درمان با لیزر فرکشنال یک درمان غیرتهاجمی است که از دستگاهی برای ارسال پرتو لیزر تقسیم شده به هزاران ناحیه درمانی میکروسکوپی استفاده می‌کند. در این روش بخشی از پوست را در یک زمان هدف قرار داده می‌شود و مشابه تصویر عکاسی که پیکسل به پیکسل بهبود می‌یابد یا تغییر می‌کند.

لیزر فرکشنال شکاف بین تکنیک‌های لیزر فرسایشی و غیرسایشی که برای درمان پوست آسیب دیده و پیر در اثر آفتاب استفاده می‌شود را پر می‌کند. در حالی که درمان‌های لیزر فرکشنال عمدتاً روی اپیدرم (سلول‌های سطحی پوست) عمل می‌کنند و درمان‌های غیرآبلاتیو فقط روی کلاژن پوستی (لایه میانی پوست) تأثیر می‌گذارند، درمان لیزر فرکشنال هم در لایه‌های اپیدرم و هم در لایه‌های پوستی پوست عملکرد مطلوبی دارد.

مراحل انجام لیزر فرکشنال برای جوانسازی

لیزر اراف فرکشنال در اصفهان بسته به تاثیری که بر روی پوست و عمقی که در آن عمل می کنند به دو گروه ساینده و غیر ساینده تقسیم می شوند. لیزرهای فرکشنال ابلیتیو بسته به نوع لیزر به اعماق نفوذ متفاوتی می رسند. اثر آنها از سطح به داخل درم نفوذ می کند، در حالی که لایه به لایه پوست را لایه برداری می کند.

نتایج برای لایه برداری مجدد با لیزر CO2 فراکشنال بسیار بهتر از اربیوم است و بهبودی برای بیماران سریع‌تر و راحت‌تر از روش های جوانسازی پوست به کمک لیزر غیر فرکشنال صورت می‌گیرد. در فرکشنال پرتو لیزر به هزاران ناحیه میکروسکوپی از پوست هدف برخورد دارد. پرتوهای لیزر نواحی میکروسکوپی را تبخیر می‌کند و بافت‌های درمان نشده اطراف را پشت سر می‌گذارد.

سپس کلاژن جدید از طریق درمان طبیعی ایجاد می‌گردد که جایگزین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. بافت‌های آسیب‌دیده با کلاژن جدید جایگزین می‌شوند و بافت پوست شروع به بهبود می‌کند. لیزر ار اف فرکشنال در اصفهان بر کاستی‌های لیزر فرسایشی و غیر سایشی که آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی را درمان می‌کند، غلبه کرده است.

بوتاکس یک روش پرطرفدار در جوانسازی پوست

بوتاکس یک روش پرطرفدار در جوانسازی پوست

بوتاکس در اصفهان یکی از رایج ترین محصولات ضد پیری در جهان امروزی است که از آن برای مبارزه با خطوط ریز و چین و چروک استفاده می‌شود. بوتاکس از انقباض ماهیچه‌ها و ایجاد چین و چروک  جلوگیری می‌کند. بوتاکس در اصفهان می‌تواند جوانسازی صورت و مزایای ضد پیری را به بیماران مسن ارائه دهد، اما همچنین این توانایی را دارد که اعتماد به نفس را برای افراد جوان تر افزایش دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بوتاکس و سایر درمان‌های مبتنی بر نوروتوکسین می‌توانند در مورد چین و چروک‌ها اثر پیشگیرانه داشته باشند. البته یکی از مهم ترین تفاوت هایفوتراپی و تزریق بوتاکس در میزان نتایج آن می‌باشد که برای مثال ممکن است بوتاکس برای از بین بردن تمامی چین و چروک‌ها به میزان هایفوتراپی موثر نباشد.

از روش‌ های جوانسازی پوست می‌توان به ترزیق ژل به لب اشاره نمود. یکی از مهم ترین تفاوت‌های تزریق ژل لب با فیلر لب در میزان ماندگاری فیلر مقایسه با ژل است. ژل لب در مدت زمانی بین 6 الی 12 ماه دارای طول عمر است اما فیلر لب تا 18ماه نیز دارای ماندگاری می‌باشد و بارز ترین ویژگی در تفاوت تزریق ژل لب با فیلر لب است.

درمان‌های جوان‌سازی صورت یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری روی سلامت پوست است. درمان‌ها می‌توانند شامل پیشگیری از عوامل موثر بر پیری و درمان خطوط ریز، چین و چروک، رنگدانه‌ها، قرمزی، کاهش حجم و شلی را فراهم کنند. امروزه به کمک روش‌ های جوانسازی پوست برای درمان پیری، می‌توان در مقابله با این مشکل پیشگیری نمود.

سوالات متداول

آیا جواسازی پوست با روش‌های ذکر شده دارای عوارض است؟

عوارض‌ هر یک از روش ‌های جوانسازی پوست باید به طور کامل بررسی گردد بنابراین بهتر است افراد با پزشک زیبایی در خصوص عوارض و مزایای این روش‌ها مشورت نمایند.

آیا روش‌ های جوانسازی پوست دردناک است؟

روش ‌های جوانسازی پوست معمولا به کمک انواع مختلفی از بی حسی مطابق با شرایط بیمار صورت می‌گیرد که به کاهش میزان درد کمک شایانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *