آیا می‌ دانید که تفاوت ژل و فیلر لب در چیست؟ آیا به فکر جوانسازی لب خود هستید اما نمی‌ توانید تشخیص دهید که کدام یک بهتر است؟

با مرور زمان و افزایش سن تغییراتی در بدن هر فردی رخ خواهد داد. طی این تغییرات بدن حالت طبیعی خود را از دست می‌ دهد و افتاده‌ تر می‌ شود. لب نیز از این قاعده کلی جدا نیست و ممکن است دچار افتادگی بشود.

برای از بین بردن افتادگی‌ های لب از ترفند های مثل ژل زدن یا فیلر زدن استفاده می‌ کنند. در واقع یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های جوانسازی همین استفاده از ژل و فیلر است.

ژل نیز در زیر مجموعه فیلر های لب طبقه بندی می‌ شود و ماندگاری کوتاه مدتی دارد. فیلر ها ماندگاری بیشتری دارند و در انواع مختلف تولید می‌ شوند. با این حال افرادی که سر در گم هستند کدام یک را انتخاب کنند، از ما می‌ پرسند که تفاوت ژل و فیلر لب چیست.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم به بررسی ژل و فیلر لب ، تفاوت های این دو و قیمت آن بپردازیم ، با کلینیک دکتر جواهر همراه باشید.

فیلر لب چیست؟ - دکتر جواهر

ژل لب چیست؟

پیش از این که با تفاوت ژل و فیلر لب آشنا شویم، می‌ خواهیم بدانیم که ژل لب چیست. در واقع ژل لب را ماده‌ ای ژلاتینی می‌ دانند که در بافت لب قرار می‌ گیرد و لب را برجسته‌ تر می‌ کند.

تزریق ژل لب یک روش کوتاه مدت برای برجسته کردن لب‌ ها به شمار می‌ آید. ساختار ژل لب را هیالونیک اسید تشکیل می‌ دهد.‌ این پر کننده‌ ها در انواع مختلف و برند های گوناگون تولید می‌ شوند.

زمانی که هیالورونیک اسید در بدن کاهش پیدا می‌ کند، پوست و ماهیچه‌ ها شل  می‌ شوند. برای این که شل شدگی لب‌ ها را ترمیم کنند، هیالورونیک را که در ژل لب موجود است به لب تزریق می‌ کنند. با استفاده از ژل‌ های لب می‌ توان فرم لب را به شکل دلخواه درآورد.

باید بدانید که تزریق ژل لب باید زیر نظر یک پزشک خوب و ماهر انجام شود تا عوارض جانبی انجام این جراحی به حداقل برسند.

فیلر لب چیست؟

همچنین برای بررسی تفاوت ژل و فیلر لب نیاز داریم که بدانیم فیلر لب چیست. در مواقعی ممکن است افراد به تزریق ژل لب تمایلی نشان ندهند یا بدنشان به این ژل‌ ها حساسیت داشته باشد. در این مواقع به تزریق فیلر رو می‌ آورند.

در تزریق فیلر لب چربی از یک قسمت از اعضای بدن فرد برداشته شده و وارد لب می‌ شود. اصلی‌ ترین تفاوت ژل و فیلر لب نیز همین است. این روش ، روشی ماندگار تر برای حجم دهی به لب‌ ها است اما همواره با عوارضی همراه است.

افرادی که تمایل به تزریق فیلر لب دارند باید بدانند که ریسک شکل دهی، هزینه بالا و اثرات نامطلوب طولانی مدت در فیلر لب مشهود هستند.

بهترین نوع از فیلر لب، فیلر کلاژن است. این روش فیلر قدیمی‌ ترین روش برای حجیم کردن لب‌ ها نیز شناخته شده است. لازم به ذکر است که به توصیه پزشکان فیلر لب نسبت به ژل لب مضر تر است. پس افراد می‌ توانند برای تغییر دادن فرم لب خود از ژل استفاده کنند و عوارض را به حداقل برسانند.

مراقبت‌ های قبل از تزریق فیلر و ژل لب

یکی از مهم‌ ترین مسائلی که جا دارد در بحث تفاوت ژل و فیلر لب به آن بپردازیم، مراقبت‌ های قبل از تزریق فیلر و ژل لب است. افراد برای این که نتایج مطلوبی را مشاهده کنند، باید به نکات مراقبتی توجه زیادی داشته باشند.

‌بهتر است فرد قبل از انجام هر نوع جراحی و قبل از به وجود آوردن تغییرات در صورت خود به باید ها و نباید های پزشکی توجه ویژه ای داشته باشد.

تمامی متقاضیان تزریق ژل و فیلر لب باید از مصرف دارو های حساسیت زا مثل ایبوپروفن یا آسپرین خودداری کنند. حتی اگر به خوردن این دارو ها نیاز دارید، یک هفته قبل از انجام جراحی باید آن‌ ها را ترک کنید.

لازم است که این افراد قبل از انجام عمل هر گونه نوشیدنی را کنار بگذارند و دخانیات را نیز مصرف نکنند. همچنین خوردن روغن ماهی و  مواد دارای ویتامین e قبل از عمل ممنوع است. پس از این که دانستید تفاوت ژل و فیلر لب چیست ، باید نکات مهم برای تزریق ژلب را  هم بدانید تا جراحی خود را به خوبی پیش ببرید.

فرق فیلر با ژل و بوتاکس

برای بیان تفاوت ژل و فیلر لب باید بدانید که هر دوی این‌ ها یک ماده پر کننده و حجم دهنده هستند. حال ویژگی‌ های مختلفی در ساختار ژل و فیلر وجود دارد که آن‌ ها را متمایز کرده است. برخی از تفاوت ژل و فیلر لب عبارتند از:

ماندگاری فیلر بیشتر است یا ژل؟

مهم‌ ترین تفاوت‌ ژل و فیلر لب، در میزان ماندگاری آن‌ ها است. در بررسی ماندگاری ژل و فیلر لب مشخص شد که فیلر ماندگاری بیشتری دارد. ژل‌ ها بیشتر اوقات به مدت ۶ الی ۱۲ ماه بر روی لب باقی می‌ مانند.

پس از آن آرام آرام از بین رفته و حجم لب را کاهش می‌ دهند. فیلری که با چربی انجام می‌ شود این طور نیست. این نوع از فیلر دائمی است و هیچ وقت حجم لب‌ ها را کاهش نمی‌ دهد. یعنی لب‌ های شما تا همیشه همان گونه که هستند، باقی خواهند ماند.

البته گونه‌ ای از فیلر ها وجود دارند که تا دو سال ماندگاری دارند. این فیلر ها کاربرد زیادی برای تزریقات لب ندارند. به توصیه پزشک خود می‌ توانید پس از بررسی ماندگاری ژل و فیلر، بهترین روش را برای حجیم کردن لب‌ های خود انتخاب کنید.

افرادی که تمایل دارند لب‌ های خود را تا همیشه حجم دهند، می‌ توانند فیلر را انتخاب کنند. افرادی هم که از انجام این کار هراس دارند و می‌ خواهند تغییرات قابل بازگشتی را ایجاد کنند، باید از ژل بهره ببرند.

هزینه تزریق ژل لب

پس از این که دانستیم تفاوت‌ ژل و فیلر لب چیست، می‌ خواهیم با هزینه‌ های آن نیز آشنا شویم. همان طور که مطالعه کردید، هزینه‌ ها نیز می‌ توانند خود یک تفاوت اساسی باشند. برای تزریق ژل هزینه‌ های کم تری نسبت به فیلر در نظر گرفته شده است.

با توجه به میزان استفاده از ژل و‌ همچنین با توجه به نوع برندی که ژل در آن تولید می‌ شود، هزینه‌ های تزریق ژل لب متغیر هستند.

عوامل دیگری هم بر روی این هزینه‌ ها اثر می‌ گذارند. به طور میانگین در سال ۱۴۰۱ هزینه هر سی سی از ژل لب به اندازه ۲۵۰۰ هزار تومان تا ۴۵۰۰ هزار تومان متغیر است. اگر در برترین کلینیک‌ های موجود در ایران به خصوص برترین کلینیک‌ های اصفهان تزریق ژل را انجام دهید، احتمال افزایش هزینه‌ ها وجود دارد در کلینیک دکتر جواهر اما این طور نیست. هزینه‌ های تزریق ژل و فیلر نسبت به سایر کلینیک‌ ها بسیار مقرون به صرفه‌ تر است.

قیمت فیلر لب در سال ۱۴۰۱

هزینه‌ هایی که برای تزریق فیلر لب در نظر گرفته شده‌‌ اند، هزینه‌ هایی متغیر هستند. بر اساس فاکتور های مختلفی مثل میزان فیلری که برای لب مورد نیاز است، مارک فیلر، برند سازنده و کشور تولید کننده و همچنین بر اساس میزان دوام فیلر می‌ توان هزینه‌ های آن را مشخص کرد.

به طور کلی اگر فیلر لب به کمک چربی‌ های بدن هر فردی انجام بشود، هزینه‌ های بیشتری دارد چرا که این نوع از فیلر نوعی جراحی به شمار می‌ آید. شما می‌ توانید به کمک کلینیک دکتر جواهر هزینه‌ های فیلر لب را به حداقل برسانید و در نهایت به فرم ایده آل لب‌ های خود دست پیدا کنید.

لازم به ذکر است که میزان تخصصی که پزشک در تزریق فیلر دارد هم می‌ تواند عاملی اثر گذار در هزینه‌ های نهایی باشد. همچنین کلینیکی که بیمار در آن بستری می‌‌ شود نیز اهمیت دارد. مجموعه‌ ای از این هزینه‌ ها هستند که هزینه نهایی فیلر و ژل را مشخص می‌ کنند.

خدمات تخصصی فیلر لب در اصفهان

استفاده از فیلر لب مزایای زیادی دارد. بسیاری از افراد پس از این که به تفاوت‌ های ژل و فیلر لب پی می‌ برند، فیلر را انتخاب می‌ کنند. کلاژن سازی و به وجود آوردن چربی‌ های طبیعی در لب یکی از مهم‌ ترین دلایلی است که فیلر زدن را نسبت به ژل زدن برتر می‌ کند.

چنانچه پس از تزریق اولیه فیلر لب در کلینیک دکتر جواهر متوجه شدید که نتایجی غیر قابل تصور به وجود آمده است، می‌ توانید فرم لب خود را اصلاح کنید. لازم به ذکر است که فیلر زدن هم مانند سایر روش‌ ها کبودی و تورم دارد اما میزان کبودی و تورم آن کمتر از سایر روش‌ ها است.

هزینه فیلر لب در اصفهان با توجه به میزان تجربه و هزینه‌ های دستمزد پزشک مشخص می‌ شود. اگر انتخاب شما کلینیک دکتر جواهر باشد، می‌ توانید این هزینه‌ ها را به حداقل برسانید.

توجه داشته باشید که تمامی پر کننده‌ ها و حجم دهنده‌ های لب را فیلر می‌ نامند. این در حالی است که ژل بخش کوچکی از فیلر به شمار می‌ آید. پس قبل از جراحی تفاوت ژل و فیلر لب را بدانید تا پس از آن از انتخاب خود راضی باشید.

کلام پایانی

در این مطلب در مورد تفاوت ژل و فیلر لب با شما صحبت کردیم. پس از این که دانستیم ژل لب چیست و فیلر چه‌ چیزی است، به بررسی این تفاوت‌ ها پرداختیم. میزان هزینه‌ ها، میزان ماندگاری و دوام و مواردی از این قبیل ژل را از فیلر متمایز کرده‌ اند.

البته باید توجه داشت که ژل خود در زیر مجموعه فیلر ها طبقه بندی می‌ شود و نوعی فیلر است. هزینه‌ ژل و فیلر با توجه به میزان ژل و فیلر و برند آن مشخص خواهد شد. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با پزشکان مشاور در کلینیک‌ های مختلف در ارتباط باشید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *