با افزایش سن و کاهش کشسانی پوست تغییرات زیادی در چهره حاصل می گردد، از این رو بسیاری از افراد به دنبال کاهش این اثرات به خدمات زیبایی روی می آورند، از جمله این موارد می توان به ترزیق بوتاکس و هایفوتراپی اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت ها و  معایب هایفوتراپی و تزریق بوتاکس بپردازیم و ضمن آشنایی با هر یک از این خدمات زیبایی ، به مقایسه آن ها نیز بپردازیم و از این طریق اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کلینیک دکتر جواهر به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی در استان اصفهان خدمات متنوع و گسترده ای را به مراجعین خود ارائه می دهند، خدمات ارائه شده در این مراکز می تواند شامل خدمات درمانی و خدمات زیبایی باشد.

هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

هایفوتراپی HIFU یکی از خدمات زیبایی است که امروزه به طور گسترده در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، طی این روش امواج اولتراسوند به صورت متمرکز به لایه های زیرین پوست وارد می گردد، این امر سبب تحریک کلاژن سازی می شود و از این طریق در جوانسازی و سفتی پوست و بر طرف ساختن چین و چروک ها نقش بسزایی دارد.

لازم است یادآور شویم امروزه از روش هایفوتراپی استقبال خوبی شده است چرا که روشی غیر تهاجمی می باشد و بازگشت افراد به روال عادی زندگی سریع تر می باشد، هایفوتراپی در اصفهان و شهر های مختلف کشور متقاضیان زیادی دارد، لازم به ذکر است برای استفاده از هایفوتراپی در اصفهان و سایر شهر ها کلینیک های مجهز را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یا High-Intensity Focused Ultrasound همان طور که اشاره شد از امواج اولتراسوند استفاده می کند، در این بخش به بررسی مزیت ها و معایب هایفوتراپی می پردازیم.

از مزایای اصلی این روش غیر تهاجمی بودن آن است، به طوری که امواج اولتراسوند تنها لایه های هدف زیرین پوست را مورد هدف قرار می دهد و آسیبی به لایه ها سطحی پوست وارد نمی گردد.

از دیگر مزیت های این روش عدم نیاز به بیهوشی است ، همان طور که می دانید استفاده از دارو های بیهوشی عوارض جانبی مختلفی را در برخی از افراد به همراه دارد و علاوه بر آن به سرعت نیز انجام می شود و نیازی به بستری بعد از انجام آن نیست.

علاوه بر مزایای فوق باید یادآور شویم که هایفوتراپی محدودیت سنی ندارد و از دیگر مزیت های آن ماندگاری بالا و بلند مدت آن است. از این روش برای انواع پوست های مختلف شامل پوست های چرب و خشک می توان بهره مند شد، همه این موارد سبب افزایش محبوبیت این روش در بین زیبا جویان گشته است.

جالب است بدانید این روش درمانی عوارض خاصی ندارد ولی ممکن است التهاب و قرمزی بعد از استفاده از آن دیده شود که بعد از مدت زمان کوتاهی بر طرف می گردد، از این رو نمی تواند عوارض جدی داشته باشد.

تزریق بوتاکس چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

تزریق بوتاکس چه مزایایی دارد؟

همان طور که می دانید با افزایش سن چین و چروک هایی در بخش های مختلف صورت مانند پیشانی، اطراف چشم و خط اخم به وجود می آید علت این خطوط در واقع انقباض یکسری از عضلات صورت است، استفاده از بوتاکس تکنیکی است که چندین سال است در این زمینه کارآمد بوده است.

بوتاکس نوعی سم حاصل از باکتری است که روی عضلات تاثیر می گذارد و با فلج کردن کوتاه مدت و موقت آن سبب بهبود حالت پوست و کاهش چین و چروک های آن می گردد، این ماده که در واقع نوعی نوروتوکسین است که اگر به صورت کنترل شده و به مقدار مشخص استفاده گردد خطری را در پی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است برای انجام بوتاکس در اصفهان و سایر نقاط کشور انتخاب های زیادی دارید و مراکز مختلفی در این رابطه خدمات ارائه می دهند اما توجه داشته باشید در انتخاب این مراکز تحقیق و بررسی کافی را انجام دهید، کلینیک دکتر جواهر یکی از مجهز ترین کلینیک های زیبایی است، این کلینیک با ارائه خدمات بوتاکس در اصفهان توانسته رضایتمندی بالایی را در بین مخاطبین کسب نماید.

یکی از ویژگی های مطلوب بسیاری از خدمات زیبایی مشخص شدن سریع اثرات آن است، از مزایای بوتاکس نیز مشخص شدن سریع نتیجه آن بعد از تزریق می باشد، این روش کم تهاجمی است و علاوه بر آن کاربرد های مختلف درمانی نیز دارد، برای مثال در درمان تعریق بیش از حد و میگرن نیز مفید می باشد.

از عوارض بوتاکس باید به التهاب منطقه تزریق اشاره کرد که البته بعد از چند روز بر طرف خواهد شد، بر خلاف هایفوتراپی که بعد از استفاده نیاز به مراقبت خاصی ندارد، در بوتاکس نیاز به مراقبت چند روزه است.

بوتاکس و مزایای آن

شاید برای شما هم جالب باشد : نکات مهم پیرامون تزریق بوتاکس پیشانی

علاوه بر آن مدت زمان کوتاه درمان و نیاز به تمدید های مکرر را می توان یکی دیگر از معایب این روش دانست، با توجه به این که بوتاکس نوعی دارو محسوب می شود امکان ایجاد تداخلات دارویی وجود دارد از این رو در رابطه با دارو های دیگری که مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

البته باید دقت کرد که برای انجام بوتاکس به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید تا شاهد عوارض احتمالی آن نشوید به طوری که از عوارض جدی این روش می توان به افتادگی و شل شدن پلک ها، عدم تقارن چشم ها، افتادگی لب و عفونت محل تزریق اشاره کرد.

مقایسه هایفوتراپی با بوتاکس

در مقایسه هایفوتراپی با بوتاکس در بخش های قبل به مزایا و معایب این روش ها اشاره شد، اما سوال این است که کدام روش اولویت دارد؟

در پاسخ به این سوال نمی توان پاسخ مشخص و ثابتی داد، چرا که هر یک از این روش ها در جایگاه خود دارای مزایای خاصی هستند و نقش مهمی در افزایش زیبایی و طراوت پوست دارند، از این روی انتخاب یکی از این دو روش وابسته به شرایط خاص هر فرد بوده که می بایست طی مشورت با پزشک متخصص تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

به طور کلی در افرادی که دارای افتادگی پوست می باشند و پوستشان شل شده است ، روش هایفوتراپی به خوبی پاسخ می دهد در حالی که بوتاکس اغلب برای چروک های اطراف چشم و پیشانی که چندان عمیق نیستند مناسب است.

هایفوتراپی بیشتر در لیفیتنگ صورت و گردن موثر است در حالی که بوتاکس علاوه بر بر طرف کردن چین و چروک های صورت،  کاربرد های درمانی مانند تعریق زیر بغل و کف دست نیز موثر است.

در مقایسه ماندگاری این دو روش باید توجه داشت که هایفوتراپی ماندگاری بیشتر و تا یک سال را دارد، در حالی بوتاکس تا حدود 6 ماه می تواند ماندگاری داشته باشد و نیاز به تمدید بیشتری دارد.

نکات مهمی که برای انتخاب کلینیک زیبایی باید در نظر بگیرید

نکات مهم برای انتخاب کلینیک زیبایی که باید بدانید

امروزه گرایش به اعمال و خدمات زیبایی افزایش یافته است، به طوری که این اقدامات می تواند در بر طرف کردن مشکلات زیبایی افراد موثر بوده و در افزایش اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آن ها نیز نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد، از این رو تعداد زیادی کلینیک زیبایی در اصفهان و سایر مناطق کشور خدمات گسترده ای را در این زمینه ارائه می دهند.

با توجه به فراوانی مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی، ضروری است در انتخاب بهترین مرکز دقت لازم را داشته باشیم، بدین منظور می بایست قبل از انتخاب، تحقیقات کافی در این زمینه داشته باشیم.

از ویژگی های بهترین کلینیک زیبایی می توان به کادر ماهر و امکانات مجهز آن اشاره کرد، علاوه بر آن این مراکز می بایست دارای مجوز باشند و در محیطی بهداشتی خدمات را ارائه دهند، در انتخاب این مراکز می بایست سوابق آن را نیز مورد ارزیابی قرار دهید، بدین منظور می توانید نمونه کار های قبلی مرکز را بررسی کنید

جمع بندی

در این مقاله به بررسی و مقایسه دو روش درمانی رایج در جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک های آن پرداختیم، بر اساس مطالب ارائه شده دریافتیم هایفوتراپی از جمله روش های زیبایی و لیفتینگ صورت است که غیر تهاجمی بوده و امروزه بسیار پر طرفدار است، این روش بسیار کم عارضه بوده و ماندگاری بالایی نیز دارد.

از طرفی از دیگر روش های جوانسازی پوست به بوتاکس اشاره کردیم، در ادامه نیز مزیت ها و معایب بوتاکس و هایفوتراپی مورد ارزیابی قرار گرفت، همان طور که اشاره شد مکانیسم عمل این دو روش متفاوت است به طوری که در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند استفاده می گردد، اما در بوتاکس از نوعی نوروتوکسین استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *