بوتاکس و فیلر هر دو از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی برای کاهش چین و چروک ها و سایر علائم پیری هستند. هر دوی این روش ها به عنوان تزریق های زیبایی شناخته می شوند. با این وجود عملکردشان کاملا متفاوت است و هر کدام به گونه ای متفاوت با روند پیری پوست مقابله می کنند.

آگاهی از تفاوت بین بوتاکس و فیلر و تفاوت دیگر روش های درمانی، مثل تفاوت بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس یا تفاوت تزریق ژل لب با فیلر لب به شما کمک می کند تا درمان مورد نظر خود را راحت تر انتخاب کنید.

کلینیک دکتر جواهر یکی از بهترین کلینیک های زیبایی برای تزریق فیلر لب و بوتاکس در اصفهان است. در این کلینیک قبل از تزریق بوتاکس پیشانی یا ژل لب و گونه، ابتدا مشکلات پوستی بیمار به طور کامل مورد معاینه قرار می گیرد. سپس بهترین روش درمانی کاملا متناسب با نیاز بیمار ارائه می شود.

در ادامه در خصوص تزریق ژل و تزریق بوتاکس و تفاوت های میان این دو بیشتر توضیح خواهیم داد.

تزریق ژل ( فیلر) چیست و چگونه عمل می کند؟

تزریق ژل ( فیلر) چیست و چگونه عمل می کند؟

برای بررسی بهتر تفاوت بین بوتاکس و فیلر ابتدا عملکرد هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. پرکننده های پوستی که بیشتر با نام فیلر یا ژل شناخته می شوند به طور موثری برای حجیم کردن و لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

با افزایش سن کلاژن و الاستین پوست ما به میزان زیادی کاهش می یابد. به همین خاطر ما اغلب شاهد از دست رفتن حجم و پری نواحی مختلف صورت نظیر گونه ها و لب ها هستیم. اما خوشبختانه فیلرها حجم از دست رفته را جبران کرده و به ما کمک می کنند تا ظاهری جوان تر داشته باشیم.

 حجم دادن به نواحی مختلف صورت نظیر لب ها، گونه ها و چانه مهم ترین مزایای تزریق ژل یا فیلر محسوب می شوند. در واقع یکی از مهم ترین تفاوت بین بوتاکس و فیلر، قابلیت حجم دادن فیلرها است که به خاطر تزریق ژل حاوی اسید هیالورونیک است.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست یافت می شود. این ماده به پوست شما کمک می کند تا هیدراته، حجیم و سالم به نظر برسد. در واقع پوست را از داخل آبرسانی و حجیم می کند. این درمان زیبایی همچنین نه فقط برای پرکردن صورت بلکه برای صاف کردن خطوط و چین و چروک ها نیز موثر است.

در کلینیک دکتر جواهر تزریق ژل را با مشهورترین پرکننده های موجود مثل Juvederm انجام می دهیم.

تفاوت تزریق ژل لب با فیلر لب چیست؟

حجم دهی به لب ها یکی از جذاب ترین تزریق های زیبایی است که بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است. تکنیک های حجیم سازی لب اغلب با اصطلاح تزریق ژل لب یا تزریق فیلر لب شناخته می شوند. اما آیا این دو یکسان هستند یا اگر نه تفاوت تزریق ژل لب با فیلر لب چیست؟

تفاوت تزریق ژل لب با فیلر لب چیست؟

ژل و فیلر که در بیشتر وقت ها به جای یکدیگر نیز استفاده می شوند، دو نوع از مواد پرکننده ی صورت هستند. در واقع ژل ها زیرمجموعه ای از فیلرها هستند و هر نوع فیلری ژل نیست.

به طور کلی فیلرها انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:

تزریق بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس از یک پروتئین طبیعی و خالص ساخته شده که با نام کمتر رایج بوتولینوم توکسین نوع A نیز شناخته می شود. تزریق بوتاکس عضلات صورت را شل کرده و خطوط  ریز و چین و چروک را باز می کند.

بوتاکس در غلظت‌ های بسیار کم با یک سوزن بسیار ریز در نواحی موضعی پوست تزریق می شود. سپس با مسدود کردن سیگنال‌ های عصبی در ماهیچه‌ های محل تزریق به عنوان یک عامل ضد چروک  قوی عمل می‌ کند. به این صورت که با قطع شدن سیگنال های عصبی، عضله چروک شده به طور موقت شل شده و در نتیجه پوست صاف تر می شود.

تزریق بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

تزریق بوتاکس پیشانی یکی از رایج ترین مراجعات بیماران برای تزریق بوتاکس در اصفهان است. این روش موثرترین درمان برای باز کردن خطوط افقی پیشانی و خطوط اخم بالای ابروها است. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس به جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک های جدید نیز کمک می کند.

به همین خاطر تزریق بوتاکس پیشانی و دیگر نواحی صورت به عنوان یک درمان زیبایی پیشگیرانه نیز مورد توجه است.

کلینیک دکتر جواهر واقع در آپانادا اول از بهترین مراکز تزریق بوتاکس در اصفهان است. شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر از دریافت نتیجه دلخواه خود انواع تزریق های زیبایی همچون تزریق بوتاکس پیشانی و فیلر لب را در کلینیک دکتر جواهر انجام دهید.

تفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟

هنگام انتخاب گزینه درمانی مناسب مهم است که تفاوت بین بوتاکس و فیلر و حتی تفاوت بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس را به خوبی بدانید. در اصل آگاهی از تفاوت بین بوتاکس و فیلر و دیگر درمان ها به شما کمک می کند تا درمان مورد نیاز خود را سریع تر تشخیص دهید. همانطور که گفته شد هر دو روش درمانی روی نواحی مختلف صورت متفاوت عمل می کنند.

هنگام انتخاب نوع درمان حتما به این نکات توجه کنید:

بوتاکس انتخاب بهتری برای چین و چروک ‌های پویا است زیرا عضله را هدف قرار می ‌دهد. در نتیجه با کاهش حرکت آن، خطوطی را که هنگام حرکت دادن صورت ایجاد می شوند، از بین می برد.

فیلر یا پرکننده های پوستی برای چین و چروک های ساکن ایده آل هستند، این چین و چروک ها حتی زمانی که صورت شما آرام است و هیچ گونه حرکتی ندارد، مشاهده می شوند نظیر چین و چروک اطراف دهان، بینی و فک

ژل حاوی اسید هیالورونیک است که پوست را حجیم و لیفت می‌ کند و جایگزین کلاژن از دست رفته می شود. در نتیجه با علائم پیری که در اثر کاهش کلاژن رخ می دهند مقابله می کند.

هایفوتراپی برای بیمارانی که به دنبال لیفت صورت، بهبود خط فک و همینطور رفع غبغب و افتادگی گردن خود هستند مناسب است. به این ترتیب پزشکان با در نظر گرفتن تفاوت بین بوتاکس و فیلر و همینطور تفاوت بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس و دیگر درمان ها به بیماران کمک می کنند تا جوان تر و زیباتر به نظر برسند. در نتیجه برای داشتن چهره ای جذاب تر دیگر نیاز به آرایش کردن زیاد نیست.

بررسی تخصصی تفاوت های بین بوتاکس و فیلر لب

کلینیک دکتر جواهر نتایج ظریف، زیبا و طبیعی را برای شما مراجعه کنندگانی که قصد تزریق بوتاکس و فیلر لب در اصفهان را دارید تضمین می کند. جهت دریافت نوبت با ما تماس بگیرید.

عوارض تزریق بوتاکس و ژل چیست؟

تزریق های زیبایی نسبتاً بدون درد بوده و کمترین کبودی یا قرمزی را ایجاد می کنند. از این رو بیماران می توانند بلافاصله پس از تزریق بوتاکس و فیلر به فعالیت های عادی خود برگردند و نیازی به طی کردن دوره نقاهت نیست.

با این حال مانند سایر روش های پزشکی، هم بوتاکس و هم پرکننده های پوستی ممکن است با خطر عوارض جانبی  نیز همراه باشند. در نتیجه هنگامی که برای تزریق فیلر یا بوتاکس مراجعه می کنید قبل از تزریق ملاحظات خاصی در نظر گرفته می شود.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس عبارتند از:

برای چه افرادی بوتاکس توصیه نمی شود؟

تفاوت بین بوتاکس و فیلر در عوارض آن ها نیز مشهود است. فیلر خطرات و عوارض جانبی بیشتری نسبت به بوتاکس دارد. البته عوارض شدیدتر مثل تورم طولانی مدت معمولا نادر بوده و بیشتر با مهارت پزشک مرتبط است. برخی از عوارض جانبی فیلرها عبارتند از:

ماندگاری بوتاکس و فیلر لب به چه صورت است؟

تفاوت تزریق فیلر و بوتاکس در ماندگاری آن‌ ها

تفاوت بین بوتاکس و فیلر را می توان از نظر مدت زمان ماندگاری نیز مورد ارزیابی قرار داد. البته هر دو از درمان های زیبایی غیر دائمی محسوب می شوند. نتایج بوتاکس معمولا بین 6 تا 12 ماه باقی خواهد ماند. اما ماندگاری فیلرها بیشتر به نوع و برند آنها بستگی دارد. مثلا ماندگاری نتایج تزریق برند ژوویدرم ولوما (uvederm Voluma) حتی تا 24 ماه نیز دیده شده است.

به طور کلی تزریق های زیبایی با توجه به برند، مهارت پزشک، نوع پوست، سبک زندگی و سن افراد بین 6 تا 12 ماه یا کمی کمتر و بیشتر باقی خواهند ماند.

فرق بوتاکس با تزریق چربی چیست؟

مانند تفاوت بین بوتاکس و فیلر، می توان از زوایای مختلفی بوتاکس و تزریق چربی را نیز با هم مقایسه کرد. این تفاوت ها درعملکرد، ماندگاری، دوران نقاهت و هزینه های درمان به خوبی قابل مشاهده هستند.

 به طور کلی تزریق بوتاکس نسبت به تزریق چربی روش کم تهاجمی تری برای مقابله با چین و چروک ها است. در تزریق چربی ابتدا پزشک با ایجاد شکاف کوچکی در بدن فرد، چربی مورد نیاز را استخراج کرده و بعد از آماده سازی آن؛ چربی را به موضع مورد نظر تزریق می کند.

بنابراین همانطور که مشخص است تزریق چربی نوعی عمل جراحی با دوران نقاهت است که طبعا نسبت به بوتاکس هزینه و ماندگاری بالاتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *