یکی از شاخصه های ظاهر زیبا و ایده آل در خانم ها و آقایان ، تراکم و پرپشتی مو است .امروزه با پیشرفت علم، دلایل متعددی برای ریزش مو معرفی شده است. از عمده ترین این علل می توان به افزایش سن ، عوامل ژنتیکی و شرایط محیطی اشاره کرد.

متخصصان از گذشته تا امروز درصدد درمان ریزش مو بوده و هستند.در حال حاضر چندین روش برای جلوگیری ،کم کردن سرعت ریزش و درمان ریزش وجود دارد. یکی از بروزترین و مدرن ترین روش های درمان کم پشتی و ریزش مو،مزوتراپی است.

کلینیک دکتر جواهر متخصص اجرا انواع روش های کنترل و جلوگیری از ریزش مو آماده خدمت رسانی به شما  و مردم شریف شهر اصفهان است.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک شیوه درمانی غیر تهاجمی است .  این روش درمانی اولین بار در سال 1952 توسط میشل پیستور،پزشک فرانسوی به عنوان مسکن ابداع و اجرا شد.

مزوتراپی درواقع تزریق مقادیری از ویتامین ها،آنزیم ها و هورمون های مورد نیاز بدن است.امروزه از کاربرد های این شیوه درمانی در جلوگیری از ریزش مو و رشد بهتر مو است.

نکات مهم هنگام مروتراپی که باید بدانید

مزوتراپی مو به چه صورت است؟

همان گونه که در قبل اشاره شد ،ذیکی از مهم ترین و مورد توجه ترین کاربرد های مزوتراپی ، درمان ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه می باشد. عمل مزوتراپی تزریق دارو به لایه میانی یا مزو درم،بافت پیوندی پوست و اپی درم به وسیله سوزن های مینیاتوری است.

از جمله اثرات  این عمل می توان به موراد زیر اشاره کرد:

طی جریان غذارسانی به بافت پوست و فولیکول ها به سبب تقویت فولیکول ،ساقه مو نیز تقویت شده و در نهایت سبب رشد و ایجاد تراکم مو های سر می شود.

مزوتراپی درمان قطعی ریزش مو

مزوتراپی یک روش برای تقویت و تغذیه فولیکل های مو و لایه های پوست است. نمی توان به مزوتراپی به عنوان یک درمان نگاه کرد.در بعضی موارد ممکن است تاثیر خوبی  داشته باشد و در بعضی موارد کمتر .

مزوتراپی ،مکمل دیگر درمان ها

امروزه در کنار درمان های آلوپسی یا ریزش مو با الگو زنانه و مردانه،از مزوتراپی نیز استفاده می شود . انجام مزوتراپی قبل، همزمان و یا بعد از درمان برای گرفتن نتیجه مطلوب است.

به عنوان مثال افرادی که از داروی مایندوکسیدیل و یا قرص فیناستراید استفاده می کنند، برای رسیدن به حالت ایده آل همزمان عمل مزوتراپی انجام می  دهند.

افرادی که کاشت مو انجام می دهند می توانند :قبل از کاشت برای خون رسانی بهتر به پوست، بعد از کاشت برای رفع ورم های ایجاد شده و بعد از کاشت با فاصله بیشتر برای تقویت پوست  مزوتراپی انجام دهند.

مزوتراپی نسبت به دیگر روش های درمانی خصوصیات قابل توجهی دارد.این ویژگی ها عبارتند از:

این مزایا مزوتراپی را یک روش ایده آل و برتر از دیگر درمان ها کرده است. علاوه بر ریزش مو ، مشکلاتی مانند چربی پوست سر و شوره با انجام مزوتراپی بهبود می یابند.

شاید برای شما جالب باشد : کراتین مو چیست؟

روش انجام مزوتراپی مو چگونه است؟

 ممکن است شما دچار ریزش موی شدید شده باشید و به دنبال شناخت روش های مختلف درمان باشید.در مزوتراپی به وسیله نیدل های ریز ، پروتئین ها و آمینو اسید های مورد نیاز رویش مو در کنار مولکول های مو تزریق می شود تا مواد مغذی به مو برسد.

مواد تشگیل دهنده داروی مزوتراپی ترکیبی از:

آیا در تمام کوکتل های مزوتراپی از یک ترکیب دارو استفاده می شود ؟

در جواب این سوال باید گفته شود که،ترکیب کوکتل مزوتراپی بسته به چند عامل متغیر است.عواملی مانند علت ریزش،شرایط جسمانی مراجعه کننده و جنسیت ،در تایین نوع ترکیبات محلول موثر هستند.

آیا برای انجام مزوتراپی محدودیت سنی وجود دارد؟

اقدامات کازمتیک بعد از 18 سالگی انجام می شود و اگر کسی در نوجوانی و همینطور در سنین پائین تر دچار ریزش مو شود نیاز به بررسی پزشک زیبایی دارد و مزوتراپی راه درمان آن نیست.

آیا آمپول های بیوتین راه حل ریزش مو هستند؟

گاهی مشکل ریزش مو به قدری بحرانی است که نیاز به اقدامات دیگری دارد . استفاده از این دارو ها و آمپول های ویتامین ، ضرر و عوارض زیادی ندارند ولی بهتر است استفاده از آن ها با نظارت و مشورت پزشک صورت بگیرد تا تاثیر بهتری را جهت جلوگیری از ریزش مو داشته باشد.

ممنوعیت های مزوتراپی:

مزوتراپی همانند دیگر اعمال زیبایی الزامات و ممنوعیت هایی دارد که باید قبل از انجام رعایت شوند و یا در صورت وجود این عوامل از انجام پرهیز شود.

ممنوعیت های کلی مزوتراپی

اگر شما قصد انجام مزوتراپی دارید و دچار موارد بالا هستید باید حتما با پزشک خود و پزشک زیبایی مطرح کنید.

به غیر از موارد بالا پزشک زیبایی با بررسی شرایط شما ممکن است  مزوتراپی را برای شما مناسب نداند و اجازه انجام عمل را به شما ندهد.

قبل از مزوتراپی چه اقداماتی باید انجام داد ؟

پزشک شما تزریق دارو را با استفاده از سوزن های بسیار نازک و کوچک(شبیه به سوزن انسولین) به پوست سر شما انجام می دهد.محلول کوکتل ها با استفاده از سوزن تا حدود 1 میلی متری لایه پوست تزریق می شوند .این عمل همانطور که اشاره شد موجب تقویت سیستم خون رسانی و تغذیه فولیکول های مو می شود.

علاوه بر تغذیه و تقویت ، در اثر مزوتراپی  زخم های کوچکی در جای تزریق ها بوجود می آید.سیستم ایمنی بدن شروع به ترمیم جای زخم ها می کند ؛در پی این عمل موی رگ های جدید تشکیل می شود.در نهایت این اتفاقات کیفیت مو و رشد آن بهتر خواهد شد.

جلسات مزوتراپی

برای گرفتن نتیجه ایده آل از این روش درمانی باید عمل چند مرتبه تکرار شود . تایین تعداد جلسات به شرایط شما و تاثیر دارو روی پوست شما بستگی دارد ،که توسط پزشک بررسی و مشخص می شود. معمولاً تعداد جلسات اجرای مزوتراپی بین 8 تا15 است.

فاصله زمانی بین جلسات با توجه به شرایط شما ،توسط پزشک معالج تایین می شود.فاصله بین جلسات اول نزدیک تر از دیگر جلسات می باشد به عنوان مثال بصورت هفتگی یا 10 روزه. اما رفته رفته با توجه ظهور تغییرات میزان زمان بین جلسات افزایش می یابد.

مراقبت هاب بعد از مزوتراپی

برای گرفتن بهترین جواب و عدم ظهور عوارض پس از انجام مزوتراپی ، باید مواردی رعایت شود ، از جمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه عمل مزوتراپی چه قدر است؟

همانطور که قبل توضیح داده شد ، برای انجام مزوتراپی چندین نوع دارو وجود دارد که بسته به صلاح دید پزشک و انتخاب شما ، یکی از آن ها استفاده می شود . قیمت دارو ها بر اساس مواد تشکیل دهنده،کیفیت و کشور سازنده متغیر است . به علاوه این موضوع تعداد جلسات درمان نیز در تایین هزینه درمانی تاثیر دارد.

برای اطلاع یافتن از هزینه درمان نیاز به معاینه وضعیت پوست سر و موی شما توسط پزشک است. کلینیک پوست،مو و زیبایی دکتر جواهر مجری خدمات زیبایی و درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان زیبا جو است.

کلینیک زیبایی دکتر جواهر در کنار دیگر خدمات زیبایی و درمانی ، مجری خدمات درمان ریزش مو از جمله مزوتراپی در اصفهان ،PRP و هایفوتراپی می باشد.

ما افتخار این را داریم که بگوییم درجهت زیبایی و خوش فرمی موی شما عزیزان اصفهانی سابقه درخشانی داریم و روز به روز در تکاپو به جهت ارتقا سطح خدماتمان هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *