ریزش مو همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه ها و مشکلات در بازه زمانی مختلف بوده است . اما یکی از رایج ترین آن ها ریزش مو در دوران قبل از مدرسه و تحصیل است.

کلینیک دکتر جواهر پور محمد به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز درمان ریزش مو در اصفهان در ادامه ی این مطلب به بررسی نکات مهم پیرامون ریزش مو خواهیم پرداخت.

دوران پیش از مدرسه

ممکن است بیشتر به خاطر اختلالات مادرزادی فولیکول های مو و ریزش سکه ای مو باشد

دوران تحصیل

این دوران ، ایام بسیار حساس و پر تنشی برای هر دانش آموزی میباشد که ممکن است بر اثر علائم زیر دچار ریزش مو شوند:

دوران نوجوانی

ریزش مو در بچه ها و درمان آن

درمان ریزش مو

ریزش مو در خانم ها و آقایان ، کودکان و نوجوانان به شکل های مختلف و متنوعی اتفاق می افتد. برخی از علائم و دلایل ریزش مو میتواند برای تمامی اشخاص یکسان باشد ولی علت های اصلی کم پشت شدن یا کاهش موی سر در قشر های مختلف مثلا کودکان یا بزرگسالان ، کاملا متنوع است.

بهترین راه درمان ریزش مو مراجعه به پزشک متخصص یا مراکز معتبر پوست و زیبایی و دریافت مشاوره حضوری است . زیرا زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، پزشک با انجام معاینات بالینی ، بررسی سوابق پزشکی ، انجام آزمایشات هورمونی و ژنتیکی می تواند دلایل ریزش مو را بفهمد و برای درمان آن بهترین راهکار و داروی ریزش مو را تجویز کند .

درمان خانگی ریزش مو زمانی انجام پذیر است که عامل ریزش شامل موارد هورمونی و بیماری های زمینه ای نباشد.  به طور مثال ریزش ناگهانی و شدید مو ، مشاهده توده مو بر روی پشتی یا هنگام شانه زدن از علائم زمینه ای و نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

اقدامات جهت جلوگیری از ریزش مو

امروزه ریزش مو از معضلاتی است که بنا بر اتفاقات روزمره و طبیعی مانند آب و هوا ، خوراکی های ناسالم ، گرد و خاک ، استرس و اضطراب و… جمعیت بسیاری از زنان ، مردان ، نوجوانان و جوانان را درگیر خود کرده و می بایست جهت جلوگیری از آن ، اقداماتی را انجام دهید.

در این مطلب به یکسری از فعالیت های جلوگیری از ریزش و رویش مجدد مو به صورت خانگی می پردازیم .

اگر به دنبال پاسخ سوالات زیر هستید ، موارد زیر را با دقت مطالعه کنید :

برای ریزش مو چی خوبه؟ برای جلوگیری از ریزش موچه بخوریم؟ درمان ریزش مو مردان چیست؟ درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان چیست؟

زیرا این ها مواد شیمیایی هستند و استفاده بیش از حد آنها ، در طولانی مدت تاثیر خودش را نشان میدهد و باعث خشکی و آسیب دیدگی تار های مو  میشوند.

بعد از رنگ کردن موهایتان با رنگ مو های شیمیایی ، به موهایتان استراحت دهید. زیرا رنگ کردن مداوم باعث می شود تا مواد شیمیایی تاثیر منفی خودشان را بر روی تار های مو بگذارند و با ضعیف کردن تار های مو باعث ریزش آن ها شوند.

بهترین درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان و کسانی که موهایشان را رنگ میکنند ، استفاده از ماسک و ترمیم کننده های موی سر میباشد. اینگونه میتوانید موهایتان را ترمیم کنید.

از کشیدن بیش از حد و محکم بستن موهایتان اجتناب کنید. زمانی که مو به صورت سفت بسته شود یا آنهارا محکم بکشید ، بعد از مدتی پیوند بین پوست و مو سر شل میشود و ریزش مو اتفاق می افتد.

آقایان و نوجوانان برای دانشگاه و محل کار و کلا بیرون رفتن بیشتر از سشوار استفاده می کنند. از آنجایی که تقویت موی سر مردان ضروری است و در ظاهر افراد بسیار تاثیر گذار است، بیان این موارد اهمیت دارد زیرا لوازم حالت دهنده حرارتی مو مثل اتو ، سشوار و … ، به مرور زمان باعث دهیدراته شدن فولیکول های مو و آسیب پذیری آن ها می شوند.

استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو: هدف از مصرف شامپو و ماسک ، پاکسازی آلودگی و چربی های اضافی مو هستند.

زمانی که از شامپو و تمیز کننده های مو ، زیاد استفاده شود، چربی های طبیعی و اسید های چرب مو که باعث نرمی و لطافت مو هستند از بین میروند و مو دچار آسیب میشود.

ماساژ پوست سر با استفاده از روغن نارگیل ، باعث بالارفتن جریان خون در پوست سر ، و از ریزش مو جلوگیری می کند. در روغن نارگیل اسید لوریک وجود دارد که وقتی به پوست سر میزنید ، اسید به پروتئین موجود در مو متصل می شود و از شکنندگی مو محافظت می کند.

سوال) بهترین شامپو برای ریزش مو حاوی چه ترکیباتی است؟  هنگام خرید شامپو جهت جلوگیری از ریزش مو ، دقت داشته باشید که مواد سازنده آن حاوی ترکیبات زیر باشد:

انواع مدل های ریزش مو

ریزش مو تنها به یک دلیل و برای قشر های خاصی از مردم اتفاق نمی افتد. این عارضه بنا به دلایل گوناگون برای خیلی از افراد در سنین مختلف می تواند رخ می دهد. ریزش مو در زنان باردار خودش به سه موعد زمانی تقسیم میشود:

همچنین افراد جوان و کم سن و سال هم دچار ریزش مو می شوند که شامل :

زمانی که به پزشک مراجعه می کنید و شرح حالی از نوع ریزش را می دهید، پزشک نوع بیماری را بر اساس موارد زیر که برای هرکدام به صورت جداگانه به توضیحات پرداخته ایم ، دسته بندی می کند و راهکار ارائه میدهد. این علائم ها عبارتند از :

قرص ریزش مو

حتما برای خیلی از شما عزیزانی که دچار ریزش مو هستید این سوال پیش آمده است که بهترین دارو یا قرص جلوگیری از ریزش مو چه چیز هایی هستند؟

در جواب باید بگوییم که اگر قرار است جهت جلوگیری از ریزش مو به مصرف دارو و قرص بپردازید ، قبل از آن حتما با پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید دارو و بهترین نتیجه را از مصرف آن بگیرید.

اصولا قرص هایی که برای ریزش مو مصرف می شوند ، قرص های ویتامین هستند. مصرف داروهای مکمل و قرص های ویتامین بدون تجویز یا مشاوره پزشک زیبایی ممکن است عوارضی را در عین بی تاثیری در مصرف آن برایتان داشته باشد.

زیرا این دارو ها در دوز های مختلف تولید و ارائه می شوند و مصرف خودسرانه ی آنها اصلا توصیه نمی شود.

درمان پزشکی ریزش مو

اگر تمام راه و روش های درمان ریزش مو را انجام دادید و نتیجه ای دریافت نکردید و همچنان موهای سرتان کم پشت است و می ریزند ، بهتر است که با مرجعه به پزشک پوست و زیبایی و دریافت مشاوره و انجام آزمایش خون (جهت فقر آهن)  و آزمایشات هورمونی ، تحت درمان قرار بگیرید.

پزشک بعد از علت یابی و فهمیدن دلایل ریزش موهایتان روش های مختلفی را جهت درمان ارائه می دهد. این روش ها براساس نوع بیماری شامل مزوتراپی ، پلاکت درمانی(PRP) ، لیزر درمانی ، تجویز ماینوکسیدیل و درآخر کاشت مو می باشد.

کلام آخر

کلینیک دکتر جواهر این امکان را فراهم نموده ، که شما عزیزان بتوانید با دریافت نوبت هم به صورت آنلاین در پیام رسان های مشخص شده و هم به صورت حضوری مشاوره دریافت نمایید و برای بهبودی و ترمیم موهایتان اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *